December 20, 2013

PRODUK REVIEW : HERBA MAHARANI

Assalamualaikum..

Hari nie eida nak kongsi ngan korang pasal Maharani..bagi yang da tahu kebaikkan maharani pasti x kan teragak2 untuk terus mengambil pil ini kan..so..bagi yang belum tahu boleh teruskan membaca..banyak yang eida nak kongsikan..jom..






Asal Usul Pil Maharani


Mesti ramai yang dah pernah dengar mengenai Pil Maharani kan. Bagi korang yang tak tahu atau tak pernah dengar lagi, Pil Maharani adalah merupakan sejenis ubat yang mengandungi lebih 20 ramuan ubatan tradisional yang berharga dan berasal dari Dinasti Tang. Pil Maharani terkenal semasa Dinasti Ming sebagai ilmu, rahsia kecantikan awet muda dan kesihatan lebih 3000 tahun dahulu. Pil Maharani ketika itu hanya diproses untuk keluarga Maharaja sebagai herba penyubur, kecantikan, awet muda dan kesihatan.


Ia dinamakan Pil Maharani sempena nama Maharani Te Zhi yang mana antara Maharani yang mengamalkan herba ini. Maharani Te Zhi memang mementingkan kecantikan dan kesihatan. Pada zaman pemerintahan Dinasti Ming, Maharaja ketika itu dikatakan mempunyai 9999 maharani dan gundik dan Maharani Te Zhi adalah yang paling disayangi oleh Maharaja. Maharani Te Zhi mempunyai kulit yang licin seperti lilin.



Keistimewaan Pil Maharani

  • Menyelesaikan masalah wanita dan remaja (keputihan, peredaran haid & senggugut )
  • Menguatkan dan mengecutkan (otot-otot rahim, sistem peranakan dan amalan selepas bersalin)
  • Melegakan masalah (sakit pinggang, sakit belakang, sendi, lutut, migrain, angin dalam badan, lenguh-lenguh kebas dan urat saraf.
  • Melambatkan masalah monopous (Pengaktifan hormon estroen, progestron dan androgen wanita)
  • Sistem organ dalam tubuh akan berfungsi dengan baik (Anti penuaan, awet muda, kecantikan dan kesuburan)
  • Menegang dan memberi keanjalan pada kulit (payu dara, ovari, kawasan perut selepas bersalin & pinggul)
  • Meningkatkan kadar metabolisma ( sel darah, minda, tekanan darah, menghilangkan kelesuan & kebahagiaan kepada pasangan)


Ramuan yang terkandung dalam Pil Maharani
 
Kombinasi lebih 20 jenis ubat tradisional yang berharga, iaitu pati ayam hitam, Concha Ostrea Gigas, Cornu Cervus Nippon, Radix Astragalus Membranaceus, Radix Panax Ginseng, Rhizoma Cyperus Rotundus, Radix Angelica Sinensis, Radix Paeonia Lactiflora, Radix Rehmannia Glutinosa, Rhizoma Ligusticum Chuanxiong, Radix Salvia Miltiorrhiza, Rhizoma Dioscorea Opposita dan Radix Giycyrrhiza Uralensis.


Kesan pengambilan Pil Maharani
 
 Pengambilan Pil Maharani tidak akan menyebabkan badan menjadi terlalu panas tetapi adalah dicadangkan supaya meminum air dengan banyak untuk membantu penyerapan Pil Maharani oleh badan.


Perkara Yang Perlu Diberi Perhatian
 - Ibu mengandung dilarang mengambil. 
- Dilarang mengambil makanan yang mentah dan sejuk dalam tempoh pengambilan ubat. 
- Tidak sesuai diambil ketika selsema. 
- Mereka yang mengalami haid berlebihan harus merujuk kepada doktor.


  Pil Maharani



Cara Makan

Cara makan Pil Maharani yang disyorkan adalah 25-50 biji pil sekali sehari iaitu bermula pada hari pertama selepas habis period.

Masa terbaik untuk makan Pil Maharani ialah pada waktu pagi sebelum sarapan dan semasa sahur jika berpuasa. Tapi boleh juga jika nak makan pada waktu malam. Pil Maharani hendaklah dimakan bersama air suam. 

Pil Maharani ini mungkin panas bagi sesetengah orang terutama yang tidak pernah makan pil herba yang mana ia adalah disebabkan oleh tindak balas badan yang berbeza.

 Sebaiknya mulakan dengan pengambilan sebanyak 25 biji pil dan jika badan rasa panas hendaklah banyakkan minum air masak, kemudian kurangkan dos kepada 10-15 biji pil.

Boleh juga mulakan dengan 10 biji pil. Kalau badan rasa okay dan tak panas bolehlah tambah dos kepada 15-25 biji atau 50 biji sehari.

Jangan ambil kurang dari 10 biji sehari kerana nanti ia tak akan berkesan.

Kuantiti dalam sekotak Pil Maharani ialah 60 bebola putih iaitu bersamaan dengan 300 biji pil kecil.

Sekiranya ambil 10 biji sehari + 30 hari (waktu period jangan makan)

Jika ambil 25 biji sehari = 12 hari (habiskan sekotak dulu untuk bulan tersebut, kemudian sambung balik selepas next period)

 Jika ambil 50 biji sehari = 6 hari (habiskan sekotak dulu untuk bulan tersebut, kemudian sambung balik selepas next period)



Contoh Cara Makan

Katakan tempoh period korang adalah 7 hari. Korang hanya boleh  mula makan Pil Maharani pada hari ke 8  sehingga hari ke 19 (25 biji x 12 hari = 300 biji)

Sebulan amalkan sekotak sahaja Pil Maharani. Setelah habis sekotak, hentikan pengambilan sehinggalah next period. Kemudian, ulangi cara makan yang sama.

 


Status Halal Pil Maharani
 



Pil Maharani ini telahpun mendapat pengiktirafan Halal oleh Pertubuhan China Islamic Association iaitu merupakan salah satu badan Islam luar negara yang diiktiraf oleh JAKIM.

Dan disebabkan Pil Maharani ini adalah produk dari luar negara, JAKIM tidak boleh meletakkan logo pada kotak Pil Maharani ini. So, jangan ragu-ragu ye.




INFO TAMBAHAN

Pil Maharani juga disukai ramai wanita yang sudah berkahwin kerana ia salah satu rawatan alternatif /usaha/ikhtiar bagi mendapatkan zuriat di mana dengan pemakaian Premium Beautiful bersama pengambilan Pil Maharani secara konsisten akan dapat membantu pasangan yang masih lagi berusaha untuk mendapatkan zuriat. Kos pun tak mahal kalau nak bandingkan dengan rawatan alternatif yang lain.





Harga Pil Maharani
Sekotak  : RM98

HARGA ISTIMEWA UNTUK PEMBELIAN SET PREMIUM BEAUTIFUL SECARA TUNAI DAN ANDA AKAN MENDAPAT SEKOTAK MAHARANI DAN SEKOTAK MINERAL COFFEE SEBAGAI HADIAH!!
Sebarang pertanyaan dan promosi terkini boleh direct pm eida..whatsapp pun boleh
0164061454
XoXo 

No comments:

Post a Comment