December 13, 2012

MY FIRST STEP

Salam..

Hari ni eida nak kongsi ngan semua tentang perasaan ida masa memula masuk dalam perniagaan HI-O MARKETING nie..

First of all kena berterima kasih dulu kepada adik ipar yang membawa kepada penglibatan ini.. Thanks Acik!!

Eida sebenarnya sudah lama mendengar pasal perniagaan HI-O marketing nie..kalau x salah..masa tu dalam tahun 2009..Waktu tu ida bekerja di salah satu jabatan kerajaan di PULAU PINANG jugak..cumanya di lain jabatan..
Ida dengar pelbagai perkara..ada yang positif dan ada baaaaannnnyyyyaaakkkkkkkkkkk yang negatif..sehinggakan pada masa tu..ada seorang kawan yang agak rapat jugak  masuk..tapi kesian..sebab dia x dapat nak menjual produknya secara berkesan..apa yang pasti dia ditinggalkan orang di atasnya terkapai-kapai sendirian..

Dia terpaksa berusaha memikirkan bagaimana dia mahu menghabiskan produk yang berada ditangannya..Hasilnya..dia terpaksa menjual kepada saudara terdekat dengan harga yang x memberi dia pulangan yang sepatutnya..

Eida pulak masa tu memang sedang mencari-cari side income..sebab yang pertama..untuk menambah pendapatan keluarga..yang kedua..minat eida sendiri dalam perniagaan..

Yaa..eida sangat minat dengan bidang perniagaan..mungkin sebab dari kecil lagi sudah terdedah dengan bidang ini..Eida dulu selalu tolong ayah berniaga CENDOL..sampaikan ramai kawan-kawan mngejek eida dengan panggilan cendol itu semasa di sekolah..tapi eida x pernah malu..kerana eida sedar ayah mencari rezeki yang halal..

sampaikan pada tahun 2009 itu..ida keluarkan modal..borong tudung dan cuba jual di internet..saudara-mara..kawan-kawan..dan jiran tetangga..
tapi..ssh untuk mendapatkan pulangan yang lumayan kerana tidak semua tudung dapat dijual dengan harga yang sepatutnya kerana terlalu banyak tudung yang terdapat di pasaran..persaingan sangat banyak!!

Dan kualiti tudung jugak bercampur2..ada yang dari kualiti yang elok dan ada yang kualiti di campur..tapi kita tidak boleh menukarkan tudung-tudung tersebut kerana belian adalah secara pukal..so..mahu atau tidak kita sebagai pemborong terpaksa terima..

Bila difikirkan keuntungnya yg tidak seberapa..eida mula memikirkan jalan lain untuk menambah pendapatan..

Sehinggalah CUPCAKE FEVER melanda dunia..
So ida yang sememangnya ada kepakaran dalam membuat kek terus mencuba nasib..Ida hadir ke kelas-kelas yang mengajar tentang dekorasi kek..

Secara perlahan-lahan eida semakin mahir..Banyak tempahan yang diterima..terlalu banyak sebenarnya..sampai eida sendiri tidak menang tangan..sehinggakan kadang-kadang eida tidak tidur semalaman kerana menyiapkan tempahan dari pelanggan...

Sampai satu masa eida tersedar..eida x boleh nak beri sepenuhnya tumpuan dalam menguruskan famili..terutama sekali anak-anak yang mahu membesar..tambahan pula anak kedua menyusu badan sepenuhnya pada ketika itu..ditambah pula dengan kerja hakiki dan tumpuan dalam menghasilkan kek yang diminta pelanggan..
semuanya amat membebankan..

Kemuncaknya bertemu titik nohtah bila suami pula ditawarkan kerja di luar daerah.. semuanya terpaksa eida lupakan..

tapi tidak lama eida boleh berdiam diri..mungkin sudah sebati dengan perniagaan..
Ajakkan adik ipar untuk menilai satu bisnes plan ini eida terima kerana tidak mahu adik ipar ditipu..Alangkah tidak dapat untuk percaya kerana bukan sahaja adik ipar TIDAK ditipu..malah dengan eida sekali terpukau dengan bisnes plan yang dibentangkan..

sungguh tidak kusangka..waktu itu baru eida faham dengan betul apa itu HI-O MARKETING..PREMIUM BEAUTIFUL..dan BIOZONE

Balik kerumah selepas dengar perbentangan bisnes oleh DDM Shaliza aziz dan DSM yong... ida asyik terkenang-kenang..sampaikan rasanya 2 3 hari tidak dapat melelapkan mata..
Rasanya ini adalah bisnes plan yang PALING MUDAH!..YANG PALING SENANG..YANG TIADA PERKARA TERSEMBUNYI..DAN YANG PALING TELUS YANG PERNAH EIDA DENGAR!!!

Tambahan pula eida diyakinkan yang perniagaan ini ibarat perniagaan kita bersama..kita buat bersama-sama di dalam group..we help each other!! Just hold our leaders hand, then we will fight together!!..this is what we call a BEAUTIFUL TEAMWORK...Leaders will be always by our side up & down...they're like sister, mum & motivator...
 
apapun..
 
Alhamdulillah, lepas cuba pelbagai jenis perniagaan, eida rasa this is da best and real business can bring me to ultimate time and financial freedom!!...positive people are around me & i always look at positive side....with this business i will turn around my life to 360 degrees..hanya percaya, yakin, dan teruskan usaha tanpa henti kejayaan akan menjadi milik kita!... kalau orang lain boleh, kenapa tidak kita??..

apa yang paling penting 

This is a Business yang simple, straight-forward, PROVEN. So, success just depend on YOU. Believe in YOURSELF, relakan diri DIBIMBING and just FOLLOW jer. Every single EFFORT will be REWARDED tremendously. Start NOW.
Choose GLAM.
Choose to be in RIGHT group.

Call me for info..we do it together..
Eida 0164936317 


No comments:

Post a Comment