April 02, 2015

TIPS UNTUK KECIlKAN PEHA

Assalamualaikum..

Selama nie kan..banyak sangat usaha yang eida lakukan untuk kecikkan sikit peha sendiri.. uwaa..rasa nak menangis menaip ni tau!..:P Tapi kebanyakkannya memang x berhasil.. malah buat eida cepat fedup..

Sampaila satu masa..my team ada buat satu kumpulan untuk mereka-mereka yang nak kuruskan badan, nak dapatkan shape ,nak kecikkan peha..nak kempis perut..dan banyak lagilaa.. semuanya menjurus ke arah kekurusan badan laa.. hihi.. kami namakan #GengDietGlam dan #GengDietTDC.

Melalui group ini kami berkongsi cara permakanan dan jumlah intake untuk sehari. Ada yang buat Diet Atkin, 1000 kalories..dan ada juga yang buat diet eat clean. 

Sambil Diet kami juga mengamalkan #SetKurusBajet dan Korset #PremiumBeautiful.

 Best kat group nie sebab sambil berdiet..kita termotivasi sama untuk cepat dapat result. 

Tapi hari nie..eida nak cerita cara untuk kecilkan peha.. nt another entry eida cita pasal our team kurus ye. :)

Ada beberapa senaman yang eida amalkan sepanjang berusaha nie.. antaranya yang eida rasa cepat dapat kesan ada lah senaman kat bawah nie.


Image result for squat workout 

Eida paling kerap buat Squats, leg Raises dan Jumpinmg Jacks!!.. 3 nie paling best. Tapi Squats tu paling mencabar okies..kena buat selalu then mula rasa best.

Jumping jack pulak paling senang.. just lompat bintang ala-ala masa kita sekolah dulu. Asal senaman je..Jumping Jack antara yang paling pemes kan?..ahaks!..x tahu pun dulu..senaman nie mampu kecilkan peha dan cantikkan kaki.. kalau tahu confirm dah lama buat.. :P..  
bagi yang x sure Jumping jacks tu macam mana..ni haa ida minta gambar dr mr google.


Image result for jumping jacks


Buat semua senaman nie. at lease 20 minit sehari. InsyaAllah akan nampak hasilnya. Macam eida.. i will do at lease time before sleep n awal pagi masa bangun tue.. so macam manapun kena pastikan buat.. 

kata nak kaki cantik khen?. so usaha la sikit!..

Yang paling best lepas senaman terus  mandi..pastu sarung korset Premium Beautiful!.. rasa cam proses firm after flabby-flabby lepas bersenam kan.. thorbaikk sangat tau!!..

Will update the result soon.. so stay tune ya!!

Love,
 
 Eida
0164061454

No comments:

Post a Comment