November 19, 2012

SEMANGAT UOOLS!!!

Salam..

Hi korang..apaciter di hari isnin nan indah ini..hahaha..macam gila lar kata hari isnin hari yang indah!! puii..bagi orang yang bekerja makan gaji hari isnin sangat bluesss sebenarnya..sama jugak ngan saya satu masa dulu..

Aiikkk..pasaipa satu masa dulu?? lani da x kja ka?? hehehe..Gila ka apaaaaaaaa x kja..Dak aiihh dok kja lagi..cuma nya auranya lain dari yang lain..

Mesti semua dok pelik awat saya kata lagu tu?? sebenarnya sejak saya masuk business nie saya belajar banyakkkkkkkkkk benda..dari sekecik kecik benda sampai sebesar besar perkara..Apapun Alhamdulillah sebab dipertemukan dengan orang-orang yang positive dan berada di kalangan mereka membuatkan aura positive itew turut meresap jauh ke lubuk hati dan sanubariku..hahaha..overrr pulak makkk...!!!

Banyak benda yang saya nak share ngan smua terutama sekali tentang langkah pertama sebelum kita buat bisnes. Ramai yang asyik teragak-agak untuk memulakan langkah pertama..hinggakan ada yang menunda-nunda untuk mengambil langkah yang satu ini..sama juga dengan saya dulu..masih berkira-kira..masih memikirkan pelbagai perkara..tapi kesudahannya saya pejamkan mata dan cuba apa yang ada..

hasilnya..Alhamdullaah..semakin hari semakin positive jiwa..minda..dan kehidupan seharian..malah positif jugak akaun dan simpanan..itew yang harus saya banggakan sebenarnya..

Walau apa jugak yang kita lakukan kita haruslah yakin dan pasti..yakin tentang halatuju kita..yakin akan potential yang kita ada..kerana end resultnya adalah sangat menabjubkan..Bagi saya apa juga bidang yang kita ceburi kita harus ada minat yang mendalam..kemudian disusuli dengan mentor!! 

Mentor sangat penting yang sebenarnya..ini kerana bila kita lakukan sesuatu kita ikut apa yang mentor kita lakukan..akhirnya kita pasti berjaya seperi mentor kita..sebagai contoh dalam BUSINESS PREMIUM BEAUTIFUL ini..kami bermentorkan mentor yang hebat seperti Hanis Haizi dan dipimpin satu persatu dari zero ke hero..dari A to Z oleh orang orang yang telahpun berjaya seperti Sha Khalid... Shalizaaziz dan banyak lagi..jadi tiada sebab untuk kita takut..

Dalam business ini.. teraju teraju utamanya sangat komited..sentiasa mahu berkongsi idea dan memberi tunjuk ajar..semuanya terpulang kepada kita untuk mengduplikasikan..untuk jadi seperti mereka haruslah kita follow apa yang telah mereka lakukan..

So kepada semua kawan-kawan di luar sana..yang telah nampak potensi perniagaan ini marilah.kita sama-sama menuju kedepan..dalam apa juga situasi kita pimpin tangan bersama....pastikan semua jemari bertaut sekuat yang mungkin..kerna kita x mungkin mampu bergerak sepantas dan sehebat ini andai kita sendirian..

Jangan fikir terlalu banyak untuk memulakan langkah pertama ini..

Ayuh jom kita ubah hidup kita..jangan malu untuk telefon saya eida 0164936317 ...kita set appointment kita yang pertama untuk buat PART TIME BUSINESS dulu..nanti baru kita fikirkan untuk buat FULL TIME pulak kay..

Marilah kita sama-sama bergerak kehadapan..selangkah lebih maju dari kehidupan sekarang..InsyaAllah...

1 comment: